E-handel er blevet en af de mest dynamiske og hurtigst voksende sektorer i dagens forretningsverden. Ifølge en rapport fra Statista steg den globale e-handelssalg med 20% i 2023 og forventes at fortsætte med at vokse i samme tempo i de kommende år. En af de afgørende faktorer bag succesen inden for e-handel er logistikens rolle i at muliggøre en effektiv og problemfri håndtering af varer fra leverandør til kunde. I denne artikel undersøger vi, hvordan logistikens påvirkning på e-handel er afgørende for at opretholde konkurrenceevnen og maksimere kundetilfredsheden.
Källa:
– Statista. ”Global e-handelsförsäljning från 2014 till 2023 (i miljarder amerikanska dollar).” Statista, Statista Inc., 2023, www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/.
– McKinsey & Company. ”Omnikanalsköpare: En multilandsundersökning om kundpreferenser och köpvanor.” McKinsey & Company, 2023, www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/global-surveys-of-consumer-sentiment-during-the-coronavirus-crisis.
– Aberdeen Group. ”The State of the Inventory Management Function 2022.” Aberdeen Group, 2022, www.aberdeen.com.
– Deloitte. ”Flexibility and Scalability: Navigating the E-commerce Supply Chain Landscape.” Deloitte, Deloitte Touche Tohmatsu Limited, 2023, www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/future-of-commerce-flexibility-scalability.html.
– PwC. ”Last mile delivery: What shoppers want and how to save retail.” PwC, PricewaterhouseCoopers LLP, 2023, www.pwc.com/gx/en/industries/retail-consumer/last-mile-delivery-shoppers-want-save-retail.html.